mandag den 15. oktober 2012

Regnbuekjole

I går brugte jeg dagen på at sy en regnbuekjole til Isabel, jeg har lææænge gerne ville sy en til hende, da jeg forelskede mig i dem hos Pusteblomster.
Den blev i mørklilla babyfløjl med ærmer af nogle af yndlings-børnestofferne og det nye fuglestof på lommerne. Jeg fik afprøvet Betines vejledning til "hullet" foran og satte rib i halsudskæringen. Knappen er en jeg har fået af Line, den er betrukket med vintage stof.

































I går aftes fik jeg lyst til kage og bagte en skøn kage uden sukker og mel i. Hvis andre skulle trænge til lidt sundt sødt kommer opskriften her:
ca. 300 gram friske dadler
200 gram mandler, køres til mandelmel i foodprocessoren.
6 spsk. rapsolie
Saft fra 1 stor appelsin
Kornene fra ½ stang vanille (jeg brugte vanillekorn fra Urtekram)
2 tsk. stødt kanel
1 knsp. salt
2 æg
4 store gulerødder, revet.
1 stor banan.
Dadlerne udstenes og køres i foodprocessoren, de øvrige ingredienser køres med (undtaget gulerødderne, som vendes i til sidst).
Jeg bagte kagen i ca. 45 min. på 160 grader.
Efter afkøling blev den pyntet med ½ bakke Philadelphia light med lidt agave sirup og vanillekorn.

7 kommentarer:

  1. Lyder som en lækker kage ;)

    SvarSlet
  2. Vildt sød kjole - rigtig godt fundet på med de forskellige ynglingsstoffer. Hun må da knuselske den...

    SvarSlet
  3. FLOT kjole, den skal nok blive brugt flittigt

    SvarSlet
  4. Skøn skøn kjole - ærmerne er helt fantastiske :)

    SvarSlet
  5. Sikken skøn kjole, tror du ikke du kan lokke hende iden så vi kan se den live?

    SvarSlet
  6. Hej!

    Din blog har fanget vores opmærksomhed på grund af kvaliteten af de opskrifter. Vi ville være glade, hvis du ønsker at deltage i Findeopskrifter.dk, så vi kunne oprette forbindelse til den.

    Findeopskrifter.dk er en søgemaskine, der samler de bedste danske madlavning blogs fra internettet.

    Flere hundrede blogs er allerede registreret her og drage fordel af den trafik, vi sender til deres websteder.

    For at deltage Findeopskrifter.dk, bare gå til http://www.findeopskrifter.dk/kom-med-i-madblogstoppen

    Hav en dejlig dag!

    Med venlig hilsen
    - Elin, Findeopskrifter.dk

    SvarSlet

Læg en kommentar, så bliver jeg SÅ glad.