søndag den 3. februar 2013

Fastelavn er mit navn...

Ligesom en masse andre, var jeg bare nødt til at kaste mig over det smukke påfuglekostume, som er set mange steder på nettet, bl.a. hos Laralil, Stof 2000 og på Pinterest.
Isabel var heldigvis med på ideen med det samme. Jeg er dog ikke så vild med de tyll-skørter der sidder bundet omkring en elastik, da jeg synes elastikken giver sig alt for meget og bliver helt u-elastisk. Derfor har jeg syet et bredt bælte og pyntet det med en mørk blå satinsløjfe, det lukkes med velcro og bindes derefter med en sløjfe.
Der er syet 3 turkis strudsefjer med ind i skørtet/halen sammen med tyll'en og påfugleøjnene i filt er syet på rundt omkring på tyll'en. Jeg købte et par sølv leggins fra Name It og en blå t-shirt, som er dekoreret med lidt libertystof (også med påfuglemotiv) og et påfugle"øje". Sølvpailletkraven er fra H&M og dertil havde jeg også syet et hårbånd, som vi desværre glemte at få med, da vi skulle til fastelavnsfest i går, så jeg må tage billede af det ved en senere lejlighed. Der er fastelavnsfest i børnehaven på fredag.
Isak ville gerne være Batman. Jeg har syet en sort blank kappe med velcrolukning foran til ham og købt sorte bukser og sort t-shirt, som er dekoreret med en applikation af Batman logoet, syet i alm. bomuldslærred.



8 kommentarer:

  1. Det er så smukke kostumer du har lavet

    SvarSlet
  2. Flot. Det er sjov at se de forskellige fortolkninger af en påfugledragt. Jeg har skam også lavet en. Og jeg valgte at sy fjernerne på et stykke skråbånd. Og det giver en hel anden effekt. Jeg har nu endelig fået MindsteDatter i den, og billeder kommer snrt på bloggen.

    SvarSlet
  3. Smuk ligesom sin mor :-)

    SvarSlet
  4. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet
  5. Det er virkelig nogle rigtig fine og kreative kostumer, du har lavet. jeg er især vild med Batman! Hav en dejlig weekend:)

    SvarSlet
  6. Hatten af, for de flotte kostumer du har lavet.

    SvarSlet

Læg en kommentar, så bliver jeg SÅ glad.